Ups… urīna noplūde sportošanas laikā

sports

Urīna nesaturēšana jeb inkontinence ir raksturīga abiem dzimumiem, tomēr statistiski biežāk ar to saskaras tieši sievietes. Viens no biežākajiem nesaturēšanas veidiem sievietēm ir stresa izraisīta urīna nesaturēšana. Tas nozīmē, ka iegurņa muskuļi, kas balsta urīnpūsli, ir palikuši vāji.

Situācijās, kad uz urīnpūsli tiek izdarīts papildu spiediens, muskuļi nespēj pilnvērtīgi darīt savu darbu, tāpēc notiek nelielas urīna noplūdes. Tas visbiežāk notiek tad, kad smejas, šķauda, klepo, ceļ kaut ko smagu, nodarbojas ar sportiskām aktivitātēm, kuru laikā ir slodze uz šo zonu.

Inkontinencei nav vecuma

Sastapties ar šādām urīna noplūdēm var sievietes jebkurā vecumā, jo muskuļu vājums var piemeklēt gan jaunas sievietes, gan pusmūža dāmas, gan kundzes senioru vecumā. Sākumā ir apjukums, nesaprašana, kauns, bailes. Nereti sievietes atsakās no tām darbībām, kuras izraisa urīna noplūdes. Tomēr tas ir tā, kā dzīvot ar pus elpu, bez prieka un pilnības.

Kāpēc gan jāaizliedz sev smieties, priecāties, būt aktīvai, sportiskai? Bet klepu un šķavas taču nemaz nevar aizturēt!

Atteikšanās nav risinājums, tas jāmeklē pie ārsta

Atteikties no iemīļotajām sporta nodarbēm un citām aktivitātēm nav risinājums. Tas ir jāmeklē pie ārsta, kurš precizēs gan urīna noplūdes veidus, gan iemeslus. Kā arī zinās, kā situāciju uzlabot. Stresa urīna nesaturēšanas gadījumā galvenais uzlabojums ir panākams ar metodiskiem un mērķtiecīgiem iegurņa muskuļu vingrinājumiem. Stiprinot muskulatūru, urīna noplūdes mazināsies, kā arī ar laiku var izzust pavisam.

Bieži vien pirmās pazīmes urīna noplūdēm jaunām sievietēm parādās pēc grūtniecības un dzemdībām, kad ir bijusi liela slodze uz iegurņa muskulatūru. Tad jau uzreiz jādomā par šo muskuļu stiprināšanu ar vingrinājumiem, ko var ierādīt ārsts un fizioterapeits. Tas ļaus izvairīties no nopietnākām problēmām.

Kas ir Kēgeļa vingrinājumi?

Par Kēgeļa vingrinājumiem sauc tās metodes, kas paradzētas iegurņa muskulatūras stiprināšanai. Arnolds Kēgels bija pirmais ginekologs, kurš atklāja, cik nozīmīga ir šī muskulatūra, viņš arī izveidoja vingrojumus, kas paredzēti iegurņa pamatnes muskulatūras stiprināšanai. Internetā, veicot meklēšanu pēc Kēgeļa vingrojumu nosaukuma, varēsiet atrast precīzas norādes, kā stiprināt iegurni. To ieteicams darīt arī tad, ja ar urīna noplūdēm nesaskaras, jo tā būs ļoti laba profilakse.

Nevis higiēniskās paketes, bet speciāli biksīšu ieliktnīši

Bieži vien sievietes, kad saskaras ar urīna noplūdēm, sāk izmantot ierastās higiēniskās paketes, ko lieto menstruāciju laikā. Tā ir klasiska kļūda, ko nevajadzētu pieļaut. Paketes paredzētas asinīm, nevis urīnam. Šiem šķidrumiem ir daudz atšķirību. Urīna noplūdēm nepieciešami higiēnas izstrādājumi, kas speciāli pielāgoti urīnam, to ne tikai uzsūc, bet arī neitralizē, novērš nepatīkamo aromātu. TENA ir viens no vadošajiem ražotājiem, kas piedāvā šādus higiēnas izstrādājumus. Vairāk uzziniet tena.lv.

Nelielām nolūdēm piemērotāki ir biksīšu ieliktnīši. Tie ir nemanāmi, ērti lietojami. Biksīšu ieliktnīši netraucēs ne sporta laikā, ne arī citās ikdienas un aktīvās situācijās. Biksīšu ieliktnīši ir ar ļoti labu uzsūktspēju. Tie pieejami dažādos izmēros un formās, lai pielāgotos ikvienas sievietes vajadzībām.